Shop Mobile More Submit  Join Login
Hey all!

Two things today!

First off, I've finally decided to get off my ass and do up a portfolio site. Just something simple that I'll expand later on. Please check it out! P^3 [pixelpushingpanda.com]

Secondly, good ol' :iconkirkparrish: and :iconjoshawafrost: have been doing some featuring! So I'm gonna quote the two of them here with what I'm up to :

GET FEATURED!

The first ten people who comment on this journal will be featured here, along with three of their pieces hand picked from their gallery by myself!

However, the featured deviants should also do a similar journal... Or not, as you choose, but why not share the courtesy and attention?
  • Listening to: Stars
  • Watching: Modern Family
  • Playing: Starcraft 2 & Dead Rising 2
Add a Comment:
 
:iconj-riddler:
j-riddler Featured By Owner Oct 16, 2010
I like your site! Nice and simplistic, but it has a touch of elegance and coolness! :D Great work there!

Dang! Missed the feature. :( Ah well. ;)
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Thanks =) Haha I'm glad I added a 'touch of coolness' to it =P I'm kidding. I definitely didn't add as much personality to it as I could have, but I wanted to get it done and keep it as a simple and dirty showcase page. =)

And don't worry about missing the '10' people nonsense. Like I told Josh above, I'd gladly feature way more if people were interested! So count yourself in!
Reply
:iconj-riddler:
j-riddler Featured By Owner Oct 17, 2010
That simply 'n' dirty page works for me! O_O I like how you have just enough description of what you're showcasing so a person doesn't have to wonder what's going on. :D Heh, I gotta do the same thing, but I was sooo unmotivated for the past...couple o' years. NOW is the time!

Yaaaaay about the feature! Thank yoooouu!! :hug: :hug:
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 17, 2010  Professional Digital Artist
Pleasure is all mine =)

Haha I still have a lot of things to add to the portfolio. Both piece-wise and description-wise. Yeah, it's hard to get motivated, but once it's done it's so satisfying haha
Reply
:iconj-riddler:
j-riddler Featured By Owner Oct 17, 2010
Hee hee! Oh yes, I saw a page that you're still doing things with (the About page, also my under-construction page after everything else. XD) I agree too, REALLY satisfying feeling. :D So when I do the same, I know I'll feel good that I did. I tire of sending people to a folder off of my main page. ;)
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 19, 2010  Professional Digital Artist
Haha yeah. Whenever I applied for jobs I always had to send a pdf of select works. Which is fine, especially if I'm really trying to streamline my stuff towards a specific market. But a portfolio site will always be better haha
Reply
:iconj-riddler:
j-riddler Featured By Owner Oct 19, 2010
That's a great idea! I have to get to doing that, myself. I've used PDF format to print works, but not yet to send them online to companies. I love PDF. @_@
Reply
:iconjoshawafrost:
JoshawaFrost Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Dude! Great portfolio site!!! Very awesome!! You already got ten so no worries on featuring me =)
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Thanks man =) I wanted to do something with a little more personality, but then I said 'fuck it' haha It's meant as a simple showcase, so it's how I ended up proceeding with it all.

Whatever man, 10 is nothing =) I'd gladly go up to 20 or more if people wanted a shout out! And you deserve an super extra bonus mention...turbo edition...
Reply
:iconjoshawafrost:
JoshawaFrost Featured By Owner Oct 18, 2010  Professional Digital Artist
Hahahaha! As do you sir! As do you! Thanks man!!!
Reply
:iconartbysabinae:
ArtBySabinaE Featured By Owner Oct 15, 2010  Hobbyist Digital Artist
I'd love to get a feature. I owe a Pay It Forward anyway, so I'm definitely going to feature you. :heart:
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Thank you so much =) And consider yourself featured! I'll be updating this journal with all the pieces tomorrow!
Reply
:iconartbysabinae:
ArtBySabinaE Featured By Owner Oct 17, 2010  Hobbyist Digital Artist
Thank you! :heart: And by the way, I LOVE your portfolio site! You really inspired me to create my own. So...yay!!!! :)
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 19, 2010  Professional Digital Artist
Thank YOU =) Let me know when you create a site!
Reply
:iconartbysabinae:
ArtBySabinaE Featured By Owner Oct 19, 2010  Hobbyist Digital Artist
Will do! ;)
Reply
:iconshadownexu5:
shadownexu5 Featured By Owner Oct 15, 2010  Hobbyist General Artist
I'm not sure if I'm good enough for you featurette, however good luck with portfolio site, dude you got the goods so make good with 'em
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Pssssh it has nothing to do with the social convention of skill (tho by a quick perusal of your gallery, it's not a department you're lacking in.) =) I'll be putting all this up tomorrow sometime!
Reply
:iconwatevrits2009:
WatevrIts2009 Featured By Owner Oct 15, 2010  Hobbyist General Artist
plz feature me! i always comment in ur art!!!!!!!!!!
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Of course! =) I'll throw it all up tomorrow!
Reply
:iconwatevrits2009:
WatevrIts2009 Featured By Owner Oct 17, 2010  Hobbyist General Artist
Did u get my llama??? :)
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 19, 2010  Professional Digital Artist
I sure did! Thanks a bunch! Consider yourself llama'd back!
Reply
:iconwatevrits2009:
WatevrIts2009 Featured By Owner Oct 19, 2010  Hobbyist General Artist
Danke shen/Gracias/Merci Vocu!
Reply
:iconprototype66:
Prototype66 Featured By Owner Oct 15, 2010
any room at the inn ?
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Always room at my inn! If we're full, I'll just add more rooms! Simple! =) Gonna do something about this journal tomorrow, so watch out!
Reply
:iconprototype66:
Prototype66 Featured By Owner Oct 18, 2010
well try that . See if this makes it easier! not much but ol Paypal is getting mighty low!
gotta get some side jobs soon!
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 19, 2010  Professional Digital Artist
Wow man! You're awesome! Thanks so much for the membership gift!

And I hear you about money =P I need to use my skills for something career worthy soon haha
Reply
:iconprototype66:
Prototype66 Featured By Owner Oct 19, 2010
no problem man, Attache hit ya too so double the fun!
Reply
:iconpopsaart:
Popsaart Featured By Owner Oct 15, 2010
he he! I'm in! it's looking cool nice and simple. I need to get off my lazy ass and get one done!
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Yes you are! =) Gonna be hard to pick just three from your gallery man!

I hear that...I should've gotten this portfolio done ages ago haha And all it took was just a couple days of work hours to put together, nothing fancy...
Reply
:icondimaio:
DiMaio Featured By Owner Oct 15, 2010  Professional General Artist
:katana: looks like i made the cut. whootz!
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Slashity Slash! Yes you did, sir! Thanks for replying to this =) I'll probably compile all the pieces and update this journal tomorrow!
Reply
:iconkreepingspawn:
KreepingSpawn Featured By Owner Oct 15, 2010  Professional Digital Artist
that's super cool! :dummy:
someday i will have a membership and do some features, with glitzy thumbnails and such... ;p
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Haha it's not all it's cracked up to be, so don't hurry yourself =) Keep an eye out tomorrow for the update with all your pieces tho =P
Reply
:iconkreepingspawn:
KreepingSpawn Featured By Owner Oct 17, 2010  Professional Digital Artist
:eager:
Reply
:iconfelipecagno:
FelipeCagno Featured By Owner Oct 15, 2010  Professional
Hehe, never did I think Pay It Forward would spread like that! ;)
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Haha were you the one who started it all for us? =P I didn't really track it haha But I'll definitely feature you sir =) (And I look forward to working on that back cover Josh told me about)
Reply
:iconfelipecagno:
FelipeCagno Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional
I didn't start it, but I brought it to our little group, another fellow deviant that I watch actually started it all and I thought it was a brilliant idea :P

Yes, it will be lots of fun working on that back cover, I can't wait to get it started, but with the Halloween celebrations becoming so big and awesome and so many talented artists jumping on board, I'm going crazy just by coordinating everything. I'm having the time of my life though!

Cheers and Happy Halloween, Kay!
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 17, 2010  Professional Digital Artist
Nice! =)

Yeah, I gotta get that Halloween piece done soon! This week for sure ;)
Reply
:iconfelipecagno:
FelipeCagno Featured By Owner Oct 17, 2010  Professional
Already too anxious for it :D
Reply
:icongriff-84:
Griff-84 Featured By Owner Oct 15, 2010  Professional Filmographer
I am in my man. If that be cool with you.
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Definitely cool with me =) Nothing would make me happier than adding you to this group! (Well I suppose quite a few things would...but this still makes me happy) :) Watch out tomorrow sometime for the update!
Reply
:iconsmitty-tut:
Smitty-Tut Featured By Owner Oct 15, 2010  Hobbyist Digital Artist
I'm In!!
And your site rocks!!! Lots of work I havent seen!! :w00t:
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Yeah! I'll throw all this stuff up tomorrow!

Thanks man =) Yeah, I put up some stuff from some projects I've worked on. Unfortunately all the good stuff I've done (stuff that I consider decent that is haha) can't be put up yet. >_<
Reply
:iconsmitty-tut:
Smitty-Tut Featured By Owner Oct 17, 2010  Hobbyist Digital Artist
Sweet!!!!
Reply
:iconmarkhartman:
MarkHartman Featured By Owner Oct 15, 2010
It would be great if you featured me, thank you.
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Consider it done, sir =) I'll probably have it all up sometime tomorrow! Thanks for responding!
Reply
:iconmarkhartman:
MarkHartman Featured By Owner Oct 16, 2010
Thanks for the feature!
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Oct 16, 2010  Professional Digital Artist
Pleasure's all mine, believe me =) The new post is up! Go check out the other artists and spread the love!
Reply
:iconmarkhartman:
MarkHartman Featured By Owner Oct 17, 2010
will do
Reply
Add a Comment:
 
×

:iconkendricktu: More from KendrickTu



More from DeviantArt



Details

Submitted on
October 15, 2010
Link
Thumb

Stats

Views
938
Favourites
0
Comments
49
×